woensdag 17 maart 2010

Wat zou jij doen?

Wat zou jij doen als je de mogelijkheid had om 1 functionaliteit aan Synergy Enterprise toe te voegen?

Iedereen die al wat langer werkt met Synergy (Enterprise) loopt iedere keer tegen de vreemde insteek aan die Exact ooit heeft gekozen voor het doorzoeken van informatie uit Synergy: bepaal van te voren even in welk deel van Synergy je wilt gaan zoeken (documenten, verzoeken, projecten, relaties, artikelen).

Ik zou er voor kiezen om de zoekopdracht in 1 veld te laten plaatsvinden, waarbij bij de presentatie van de resultaten je kan kiezen of je het resultaat wilt groeperen per entiteit of als lijst. Een andere wijze van zoeken, zoals nu gebruikt wordt in Synergy, valt namelijk aan de normale gebruiker niet meer uit te leggen anno 2010.

En als we dan toch de zoekmethode aanpassen, laten we er dan ook voor zorgen dat de wijze van indexering wordt aangepast zodat het zoeken op meerdere woorden, uitsluiten van woorden,etc ook mogelijk wordt.

Zeker op het moment dat je een aantal jaren opslag in je database hebt zitten, wordt het zoeken op deze informatie steeds belangrijker en wordt het gebruik van een systeem als Synergy mede bepaald door het goed kunnen doorzoeken daarvan.

Het is maar een idee, Exact........

1 opmerking:

  1. Gert-Jan van Krevelen17 maart 2010 om 19:41

    Volledig mee eens. Dit is iets wat we overal horen. Je kunt gegevens wel terugvinden, en dan heb je een lijst met resultaten. Maar die wil je combineren met andere gegevens en die moet je weer via een andere module terugvinden. Hoogst onlogisch vanuit de gebruiker gezien.

    BeantwoordenVerwijderen